Aktualizácia desaťročia: YouTube dostáva nový dizajn
Novinka je dostupná už aj na Slovensku.
YouTube sa vždy snaží prispôsobiť potrebám používateľov, čo jasne dokazuje aj veľký redizajn, ktorý platforma dostáva na smartfónoch, inteligentných televízoroch a počítačoch. Hlavnou úlohou globálnej dizajnovej zmeny je urobiť YouTube vizuálne atraktívnejším pre čo najviac používateľov. Zaujímavé je, že aktualizácia predstavuje najväčšiu zmenu, ktorá sa dostala do YouTube za viac ako 10 rokov.
Čistejší a prehľadnejší prehrávač
Najvýraznejšou zmenou je nový dizajn videoprehrávača. YouTube preusporiadal rozloženie ovládacích prvkov, ktoré teraz zaberajú menej miesta, pričom divákovi menej prekážajú pri sledovaní videí. Prepracované boli aj samotné ikony, ktoré dostali modernejší vzhľad so zaoblenými tvarmi v štýle Material Design 3 s jemne priesvitným pozadím, čo pôsobí vzdušnejšie a modernejšie.
Zmeny sa dostali aj do smart televízorov, kde boli detaily videa presunuté do ľavého horného rohu a pod lištu priebehu sa premiestnili tlačidlá ako popis, kanál, odber či hodnotenie videa. Mobilná aplikácia v horizontálnej orientácii združuje väčšinu ovládacích prvkov v jednej kompaktnej kapsule na ľavej strane obrazovky.
Google okrem zmien dizajnu zapracoval aj na plynulejších animáciách a ovládaní. Na mobilných zariadeniach tieto zmeny pôsobia plynulejšie a prirodzenejšie, čo je súčasťou trendu, v rámci ktorého Google sprístupňuje tzv. Material Expressive dizajn s väčším dôrazom na pohyb a haptickú odozvu.
Interaktívnejší YouTube
Do rozhrania platformy sa teraz dostávajú aj živšie reakcie na interakcie používateľa. Napríklad pri označení obľúbeného videa sa objavujú špecifické animácie, kedy hudobný klip môže zobraziť notu, športové video zase vizuálny efekt priamo z hry. Nové bohatšie animácie sa zobrazujú aj pri ukladaní videí do zoznamu “neskôr” či do playlistov.
Súčasťou redizajnu sú aj prehľadné vlákna v komentároch, ktoré uľahčujú sledovanie odpovedí a nadväzujúcich diskusií.
Zjednotený dizajn
Google sa novým redizajnom snaží dosiahnuť zjednotenie YouTube zážitku naprieč rôznymi zariadeniami od smartfónov a počítačov až po televízory. Ako vysvetľuje YouTube, cieľom je, aby platforma „pôsobila rovnako dynamicky ako tvorcovia a videá, ktoré na nej žijú“.
Zdroj: 9to5google
Prečítajte si aj:
Podobné články
Takto funguje doručovanie balíka kuriérmi v DPD
Vianoce bez hraníc: Vasco prekladač vám pomôže porozumieť každému
Najlepšie seriály na Netflixe (48. týždeň)
Vianočná poradňa: Darčeky pre ženy


